Geweldig nieuws voor wie uitkijkt naar een telefoontje, de Zilverlijn belt weer!
15 juli 2024 | 1 minuut lezen
Behoefte aan een praatje of een goed gesprek?
Mevrouw Pieters-van der Staa (87): “De Zilverlijn is een lichtpuntje in mijn leven.’’Geweldig nieuws voor wie uitkijkt naar een telefoontje, de Zilverlijn belt weer! In het voorjaar van 2024 hebben het Nationaal Ouderenfonds, KPN Mooiste Contact Fonds en AdSysCo de handen ineengeslagen voor een doorstart van de Zilverlijn. De Zilverlijn is de vrijwillige belservice van het Nationaal Ouderenfonds. Ouderen die zich opgeven worden iedere week of om de week op een vast dagdeel gebeld door een getrainde vrijwilliger. Zij bieden een luisterend oor, een gezellig praatje of een goed gesprek. Precies waar behoefte aan is.
Hoe werkt de Zilverlijn?
Na een kennismakingsgesprek met de coördinator van het Ouderenfonds, belt een vrijwilliger elke week op een afgesproken dagdeel op. De vrijwilligers van de Zilverlijn hebben vaak veel uiteenlopende verhalen gehoord en hebben levenservaring. Een telefoontje duurt ongeveer 20 minuten. Uiteraard zijn alle gesprekken vertrouwelijk.
Proefperiode
De Zilverlijn start eerst met een test. Deze gratis proefperiode duurt een half jaar, waarin deelnemers en vrijwilligers regelmatig een vragenlijst ontvangen om te meten of de belservice aan de behoefte voldoet. Deelnemers beslissen dus mee over de toekomst van de Zilverlijn.
Aanmelden voor de Zilverlijn
Deelnemers die uitkijken naar een wekelijks telefoontje kunnen zich nu aanmelden. Zij bepalen zelf welk dagdeel het beste uitkomt (maandag t/m vrijdag 08.30-16.30h). Voor ouderen die gebeld willen worden is deelname in deze periode kosteloos. Geïnteresseerde senioren kunnen zichzelf, of via een medewerker van jullie, opgeven via de aanmeldpagina. Eerst meer lezen? Neem dan een kijkje op de website van het Ouderenfonds.