De cliëntenraad als “steen in de vijver”
Waar denk jij aan als je “Cliëntenraad” hoort?
Pff…. Een langdurig en moeizame traject van overleg en besluiten nemen? Of…. samen met de cliënten (waar we het immers allemaal voor doen!) gaan we de zorg nog mooier en beter maken?
Hoe komt het, dat in zorgorganisaties wel ambtelijk secretarissen Ondernemingsraden (OR) zijn en weinig of geen ambtelijk secretarissen van Cliëntenraden (CR)? Terwijl deze laatste binnen zorgorganisaties wettelijk verplicht zijn?
Het instellen van Cliëntenraden in zorgorganisaties is niet alleen een wettelijke verplichting maar ook van grote waarde voor de organisaties en natuurlijk: DE cliënt!
Wie kunnen de raad vormen? Hoe wordt deze ingesteld en hoe gaan zij te werk? Wie neemt de initiatieven en tot welke resultaten kan dit leiden?
Cliëntenraden zijn de gesprekspartners voor bestuurder(s) en anderen in de zorg en doen dat vanuit cliëntperspectief. Hiervoor hebben ze nauw contact met hun achterban.
Ik ga jullie meenemen in de structuur van cliëntmedezeggenschap en vertel over mijn ervaringen als ambtelijk secretaris van diverse cliëntenraden in diverse zorgsectoren.
Ans Huurnink neemt je mee aan de hand van sprekende en mooie praktijkvoorbeelden.
Ans Huurnink
Interesse in deze webinar?
Je ontvangt de bevestiging van je inschrijving per mail, via AdSysCo Team-host. Accepteer deze uitnodiging, dan wordt de Webinar toegevoegd aan je agenda. Ontvang je deze niet? Controleer dan je spambox. We wensen je alvast veel plezier.